Onderzoek dienstverlening

In oktober vroegen we u via een vragenlijst wat u vindt van de dienstverlening van de gemeente. We willen namelijk investeren in het verbeteren van die dienstverlening. De ingevulde vragenlijsten geven ons een goed beeld van de punten die we moeten verbeteren.

 

Wel vriendelijk en beleefd, maar niet altijd inlevend

In het algemeen beoordeelde u onze dienstverlening met een 6,6. U gaf onder andere aan dat de afhandelingstijd en de kwaliteit van de informatie zeker nog verbeterd kunnen worden. Ook moeten we als gemeente beter met u meedenken en ons meer inleven in uw vraag. Maar er waren ook positieve punten. Zo vond een groot deel van de mensen dat onze medewerkers vriendelijk en beleefd zijn. En dat het stellen van een vraag aan de gemeente redelijk eenvoudig is.

 

Wethouder Raf Daenen: “Als gemeente nemen we deze resultaten zeer serieus. We gaan hier het komende jaar volop mee aan de slag. We zijn niet tevreden met een beoordeling van een 6,6 en streven naar een betere score bij een volgende meting in 2017.”

 

Openingstijden gemeentehuis

Veel mensen gaven in het onderzoek aan blij te zijn met de nieuwe, ruimere openingstijden van het gemeentehuis. We vroegen u ook welk moment van de week uw voorkeur heeft om het gemeentehuis te bezoeken. U gaf aan dat de zaterdagochtend en de avonden de meest geschikte momenten zijn voor zo’n bezoek. We gaan deze opties onderzoeken. Begin 2016 neemt het college een besluit over eventuele verdere aanpassing van de openingstijden.

 

Steeds meer online te regelen

Hoewel een groot deel van de contacten tussen inwoners en gemeente nu nog via de balie in het gemeentehuis verloopt, zou u in de toekomst liefst zoveel mogelijk digitaal met ons willen regelen. We gaan er hard aan werken om dit te realiseren. De komende tijd zult u steeds meer online kunnen regelen met de gemeente en in de nabije toekomst kunt u via internet ook de status van uw (aan)vragen volgen. Wel vinden we het belangrijk dat u ook via andere kanalen gebruik kunt blijven maken van onze dienstverlening. Bijvoorbeeld via de balie, telefoon of WhatsApp.

 

Download het volledige rapport

 

Please reload

Recente berichten

10/23/2019

03/16/2016

Please reload

Copyright Research 2Evolve 2017